NUFF NANG

Thursday, November 11, 2010

SAHABAT


AKU BERSAMASAMA RAKAN-RAKAN KARIBKU

-ROHAIZAD (Sekolah Kebangsaan Juru-Sekolah Menengah Kebangsaan Permai Indah)

-UZAIRAH ( Sekolah Menengah Kebangsaan Permai Indah)

-SAFWAN ( Island College of Technology-Cosmopoint Penang )

-HASIF ( Island College of Technology )



Rakan baikku yang pertama yang ku kenal dari zaman sekolah rendah sampai sekolahmenengah adalah ROHAIZAD. Kawan baikku yang ku kenala dari zaman sekolah rendah sampai menengah. Semasa di sekolah rendah kami mula berkenalan semasa di darjah empat dimana ketika itu kami satu kelas.dari situlah kami mulai berkawan baik sampai ke sekolah menengah hinggalah IPT kami masih lagi berkawan baik. Kami mempunyai hobi dan minat yang sama dalam bidang sains dan computer serta kami juga gemar menonton Power Rangers walaupaun kami tahu usia kami makin dewasa, tapi apa nak buat dah cerita tu best layan ajelah.


Rakan baikku yang kedua yang ku kenal ketika Sekolah menengah adalah UZAIRAH. Uzairah padaku dia merupakan kawan perempuan yang baik dan memahami aku dan aku berani katakana dalam banyak-banyak kawan perempuan yang ku kenal uzairah kawan yang baik sekali dari tingkatan satu sehingglah zaman IPT di masih sahabatku. Aku banyak berkongsi dan menceritakan masalah aku sama dia dan dia sudi mendengar masalahku dan dia juga banyak memberikan nasihat yang berguna padaku, sehinggalah kini aku masih lagi mengangap dia merupakan kawanku yang baikku, aku gemar bergurau dengan dia..yelah dah nama pun kawan baik..


Rakan baikku yang ketiga merupakan SAFWAN, rakan yang ku kenal semasa aku menjalani kursus bahasa inggeris di Island College. Semasa di sana, dialah orang pertama pada hari yang pertama yang datang padaku untuk meminjam mug air, untuk bancuh kopi radix dia tu. Semasa di sana kami selalu berkongsi masalah antara masalah pelajaran, persahatan, kewangan hinggalah masalah cinta pun kami turut bercerita. Safwan padaku dia ni jenis orang yang bisnes minded, kalau borak dengan dia mesti ada unsure-unsur bisnes sikit, aku berani katakana yang dia melayu moden sebab otak dia tak sama dengan otak budak-budak lain yang sama umur dengan dia. Tamat je kursus Island College kami berdua melanjut pelajaran kami dalam standard diploma di Cosmopoint penang. Di cosmopoint, especially dalam kelas English aku berani katakana dimana kami berdualah student melayu yang selalu hidup dan berinteraksi dengan lecturerdalam kelas English, yang lain macam sepi senyap je.Haritu safawan dah quit dari cosmopoint dan melanjutkan studies dia di china dalam bidang bahasa china dan Japanese. Semasa pemergian dia aku mula rasa sunyi jugalah, sebab takde kawan yang sependapat dengan aku lagi….eventhough dia di china but I’m still communicate with him by handphone sms, emel kira adalah jugala member. Our friendship will never end.


Rakan baikku yang keempat adalah HASIF, rakan yang ku kenal semasa aku menjalani kursus bahasa enggeris di Island College, Semasa di sana aku dan hasif kami sekelas, aku mula kawan baik dengan dia semasa kelas English dengan miss lini, dimana kelasa English yang di conduct oleh miss lini lebih kearah untuk membuat kami gemar dengan English contohnya miss lini gemar kami bercakap English, menyanyi dalam English dan berlakon dalam English. Di dalam kelas dia, aku dan hasif yang betul-betul hidup dan melakukan semua benda-benda tu dalam kelas miss lini, sehingglah aku mendapat idea untuk menhidupkan lagi kelas miss lini, aku gabungkan kreativiti aku dan hasif dalam satu English games dimana aku gemar menukarkan lirik lagu melayu ke English dan hasif pula gemar mendengar muzik melayu dan English. Kami gabungkan kesemua itu hingga lahir pertandingan malay song to English song. Idea kami mendapat sambutan baik oleh semua student dan lecturer pun sukakan idea pun kami sehinggalah menjadi ikutan pelajar-pelajar lain. Boleh cakap aku safwan dan hasif merupakan kawan baik la. Kami bertiga ni….kami betiga ni selalu berkongsi masalah sama-sama, kalau nak diikutkan kami bertiga penghuni hostel H yang baik dengan lecturer pun….kami bertiga pun dah berjaya merealisasikan idea kami iaitu membuat persembahan pada ICT NIGHT.We are still standing


p/s : lagu sahabat by aizat..





SAHABAT

Sahabat…mengapa kau pergi
Tinggal aku sendiri
Kau tahu ku tak sanggup

Sahabat…ingat lah kau slalu
Jadi yang terbaik
Walau kau tak disini lagi

Sahabat…aku rindu padamu
Datang walau sesaat
Ku ingin kan kau hadir

Chorus:
Aku disini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
tanpa diri mu ku tak bisa dan kembalilah

No comments:

Post a Comment