NUFF NANG

Monday, August 15, 2011

Mr. Kerani


ramadhan 16..hari ini dah masuk 2 bulan lebih aku bekerja sebgai seorang kerani am di syarikat pencetakkan logam.. as a clerk banyak jugala benda baru yang aku belajar..especially belajar jadi orang bawah..dulu aku level atas masa di tempat lama..but now aku di level bawah..biasalah hidup ibarat roda..

setiap hari adalah hari untuk aku mempelajari sesuatu yang baru. aku belajar kira stock, buat custom, key in data & dokumen yang banyak dan tak terkira, buat order, jaga kebersihan department, buat pelbagai form data & etc....kejap lagi aku nak naik fork lift..nak kemas level atas dekat department aku..orang kata jawatan ni rilex..bagi tak..banyak kerja yang aku kena buat..

haritu HR n Manager aku offer jawatan production planner & purchaser..gaji dia not bad la RM 1000++..tapi aku tolak..ramai jugalah yang marah n hairan especially kat FB..kenapa aku tolak position tu..actually aku ada sebab kenapa aku tolak..sebabnya aku tak boleh bagitahu sekarang ni..sebabnya ialah rahsia..

masa balik kampung haritu..ramai jugalah cousin tanya aku pasal pekerjaan baru aku ni..ada yang boleh terima dan ada yang muka tu macam tak boleh terima.tapi bagi aku ini adalah Rezeki dari Allah SWT..


selamat bekerja di bulan ramadhan yang mulia dari saya Taufik

No comments:

Post a Comment