NUFF NANG

Wednesday, September 28, 2011

KESALAHAN ORANG LAIN..TAPI KITA YANG KENA..




salam.pagi ini aku ingin betul...aku datang pagi nak mulakan tugas..tiba-tiba ketua maintenance datang tanya aku, mana aku letak allen key. dekat aku ada 3 set allen key A,B & C.. allen key A technician sorang lain pinjam, Allen key B ketua maintenance tu pinjam.. Allen key C ada orang pinjam tapi tak tulis form...

ketua maintenance datang tanya aku..allen key mana saya nak pakai lepas aku check allen key B tu dia dah pinjam..lepas tu marah aku pula kata aku bagi hilang..hello allen key tu hang yang pinjam..okay cuba hang check dalam form tu kan nama hang..hang letak mana..masuk masuk office marah-marah aku guna ayat..&*(&^^%&>?>?%$^^)**&))....
ni lagi satu Allen Key C..ada somebody pinjam tapi tak tulis form..aku selalu cakap dalam meeting..dah banyak kali aku cakap..kalau nak pinjam equipment sila tulis nama dalam form..ni tak..tak tulis langsung..nasib baik ada sorang technician yang baik hati..terjumpa allen Key c tu...rupa-rupanya ALLENKEY C tu digunakan oleh seorang technician yang berselisih pendapat dengan aku haritu..dia angin dengan aku..so dia buat la prank dekat aku..sampai aku kena marah gila ?:)(*()) @# pagi ni...dah mula dah pemulauan staff junior...

seriouslly aku cakap..aku cukup tak suka pemulauan orang..serius beb..ini menunjukkan yang kita cuba tutup periuk nasi orang...
aku dah mula rasa tension dah kerja kat sini..rasa macam nak nangis..aku tahu inilah pengalaman yang aku harus lalui..pengalaman adalah sesuatu yang berharga..

mujurlah ada engineer,designers & the good technician yang baik dengan aku. so aku tak rasa sedih sangat cuz diorang kadang-kadang bagi nasihat n teguran yang membina untuk aku..alhamdulillah..syukur..

No comments:

Post a Comment